Jumaat, 13 Disember 2013

Perjalananku musafir maya.

Ya Allah Ya Rahman..
Aku berkarya dengan izinmu.
Ampunilah segala dosa-dosaku.
Semoga hidayah dan rahmatmu
Mengiring perjalanan di setiap ruang musafirku.
Jika terguris hati ini adalah kafarah darimu
Aku terima dengan redha.
Andai terasa jiwa ini adalah dam ku dalam musafir maya
Aku menyerah padamu yang maha Adil.

Aku bersyukur di lahirkan begini
Tidak pandai berkata-kata
Tidak hebat berperang
Tidak hebat menyusun ayat
Tidak hebat menuding kalimah-kalimah
Aku akui kelemahan diri
Sekurangnya
Tiada yang terasa hati.

Ya Muhaimin..
Pimpinlah aku di alam maya ini
Kerna
Aku tahu aku hanya menumpang di duniamu.
Engkau pilihlah lidahku untuk sentiasa mengungkap kata-kata indah
Engkau peliharalah mulutku agar tidak menyakitkan hati sesiapa
Pimpinlah aku di jalan Keredhaanmu
Kerna
Aku takut bermusafir di tempat persinggahan sementara ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan